Bredband och kabeltv
KABEL-TV
Föreningen har ett avtal med ComHem som levererar basutbudspaket till alla lägenheter på föreningens bekostnad.
Kostnaden för kanaler i tilläggsutbudet och ev. tillhörande dekoder bekostas av medlemmarna själva. Vid störningar på TV-nätet kontaktas: ComHem, information och felanmälan, ring 0771-55 00 00 eller gå in på www.comhem.se . Du måste dock börja med att konstatera att det inte är din egen TV eller dekoder det är fel på. Det gör Du enklast genom att kontakta någon granne för att höra om även han eller hon har problem.
Som en del av nya, modernare tv-erbjudande digitaliserade ComHem tv-sändningarna till samtliga Com Hem-hus, vilket innebär att analoga sändningar
utgick den 8 september 2020.
För att fortsätta titta på tv via tv-uttaget behöver alla ändra inställningar på sin tv eller göra en ny kanalsökning.
Har du en äldre tv kan du behöva byta till en nyare modell eller komplettera din tv med en digitalbox.
Nästan alla modernare tv-modeller (från ca 2008) har en inbyggd DVB-T, DVB-C-tuner och kan visa digital-tv.
BREDBAND
Sedan april 2020 var lanserat fiber tjänst i våran föreningen.
Med öppet stadsnät får du tillgång till internet via bredband, TV och telefoni från flera olika internetleverantörer via fiber.
Fördelen med att samla många leverantörer i samma nät är bland annat att kvaliteten på tjänsterna ökar samtidigt som konkurrensen i nätet pressar ner priserna.
Exempel på internetleverantörer som erbjuder bredband
- A3
- Bahnhof
- Boxer
- Bredband2
- Com Hem
- Net at Once
- Riksnet
- Sappa
- Telenor
- Telia
- TH1NG
- Universal Telecom
- Viasat
- Internetbolaget